SAM BIRAŠ KADA, KOLIKO I U KOJE VRIJEME ĆEŠ VJEŽBATI

Poput većine obitelji u dolini Neretve, i velika UGYM obitelj okuplja više generacija
vježbača, od onih posve mladih željnih dokazivanja i pokazivanja do iskusnih vježbača u
zreloj dobi. Jedan od onih u zrelim, ako ne i zlatnim godinama je i Zvonko Kežić, vitalni
šezdesetosmogodišnji profesor kineziologije u mirovini. Kroz četrdeset godina
pedagoškog rada u području tjelesne i zdravstvene kulture, ali i danas kada je u
zasluženoj mirovini, zaiskri mu u očima svaki put kada se otvore teme dobrobiti
redovite tjelesne aktivnosti i sportske rekreacije. Teme su to u kojima se profesor Kežić
osjeća kao „riba u vodi“ baš kao i u prostorima našeg UGYM centra u kojem odnedavno
redovito vježba pa pročitajte što nam je sve otkrio.


Profesore Kežiću, budući da ste naš redoviti član, možete li nam kazati što Vas
motivira za dolazak na trening u zreloj dobi? Koliko dugo u kontinuitetu dolazite
u naš centar te koliko puta tjedno trenirate?


Motiv mog dolaska je ciljani, funkcionalni trening za dolazeću sezonu igre tenisa,
reduciranje višaka kilograma koji se hvataju oko „masne“ nove godine, unaprjeđenje
motorike, održavanje vitalnosti te spoznaja o zdravstvenim dobrobitima sportsko-
rekreativne aktivnosti što je važno u svakoj, a ne samo u zreloj dobi. Do dolaska u UGYM
centar sportsko-rekreativne aktivnosti upražnjavao sam igranjem tenisa, pješačenjem
po Predolcu i Šabanici i umjerenom vožnjom bicikla. U posljednja tri mjeseca, od kako
dolazim u UGYM centar, vježbam tri puta tjedno što je i više nego dobro za moje godine.


Zašto ste se odlučili za vježbanje u našem centru i jeste li možda već osjetili
dobrobiti takvog redovitog treninga? Jeste li probali neke od naših grupnih
treninga (crossfit, zumba, yoga, pilates, kružni trening, spinning class, full body)?
Ukoliko niste, što kao struka mislite o takvom treningu?


Razlozi su vrlo praktične naravi. Vježbanje u UGYM centru moguće je kroz cijelu godinu
neovisno o vremenskim uvjetima, a ono što je meni posebno bitno je da imam
mogućnost izbora kada i koliko ću vježbati čak i u dane vikenda. Dobrobiti redovitog
vježbanja već su vidljive kroz unaprjeđenje mojih funkcionalno-motoričkih sposobnosti,
poboljšanu gibljivost i upotpunjenje mog cjelokupnog životnog statusa, ali kako sam već
rekao i redukcija nakupljenog masnog tkiva. Ti grupni treninzi su moderni oblici
vježbanja prilagodljivi različitim uzrasnim kategorijama. Osobno nisam uključen niti u
jedan vid takvog grupnog treninga, iako ih smatram vrijednim. Napose one s aerobnim
sadržajima, odnosno sadržajima s nešto dužim ponavljajućim oblicima kretanja, koji su
primjereniji starijoj populaciji. Prije dosta godina, kada sam vodio grupna sportsko-
rekreativna vježbanja, ti su se oblici grupnog treninga prakticirali u raznim varijacijama
i uglavnom su se nazivali aerobikom. Vježbalo se s pomagalima ili bez njih i u
kombinaciji s elementima sportskih igara, jer su prostorni uvjeti to dopuštali, te su se
takve aktivnosti provodile u sportskim dvoranama.

Rekli ste kako Vam je jedan od motiva za redoviti trening u centru i reduciranje
viška kilograma koji se hvataju oko „masne“ nove godine. Iako primarna funkcija
sauna nije potrošnja kalorija, i one mogu ponešto pomoći u topljenju masti.
Koristite li možda našu saunu?


Ne, ne koristim saunu iako ne bi bilo loše razmisliti i o tome budući da sauna ima
djelotvoran učinak na lokomotorni sustav. Ja sam vam ipak iz one stare garde, još uvijek
preferiram stare navike, dobar pravovremeni tuš nakon aktivnosti.

Zamjećujem da preferirate i individualni trening? Jeste li možda probali takav
trening s nekim od naših trenera?


Dobro ste zamijetili, upražnjavam individualni trening s korištenjem fitnes sprava za
poboljšanje aerobnog kapaciteta,/kvalitetnog snabdijevanja organizma kisikom/,radi
kondicione spremnosti, posebno trake za hodanje-trčanje, spravu za kretanje s
opterećenjem ruku, bicikl ergometar, to su sprave gdje određujete intezitet i dužinu
trajanja. Također, prakticiram vježbe na spravama, za jačanje trbušne, leđne
muskulature, radi učvršćenja i zaštite kičmenog stupa, unapređenja i očuvanja
cjelokupnog lokomotornog sustava, jačanjem mišićnih skupina koje čuvaju zglobove i
tetive. U dvorani za parter na strunjačama radim vježbe bez pomagala, vježbe izdržaja,
za jačajne i učvršćenje pojedinih mišićnih skupina, istezanja za poboljšanu gibljivosti, a
koristim i otežane lopte kao i gume za jačanje i gibljivost ruku. Vaši treneri, mlađe
kolege kineziolozi redovito mi daju koji dobar savjet i upute me na sprave koje su mi
potrebne.


Trenirate li u našem centru sa svojim društvom i što mislite o takvoj vrsti uvjetno
rečeno vršnjačke motivacije?


U okružju poznatih atmosfera je sigurno opuštenija, a među vršnjacima u zreloj dobi
često je prisutan i svojevrstan motivacijsko-natjecateljski duh. Iako neke od svojih
kolega, prijatelja i vršnjaka nagovaram da mi se pridruže, a oni obećavaju kako će mi
praviti društvo, za sada se to nije dogodilo i još uvijek idem u UGYM sam.

Biste li inače preporučili naš centar Vašim poznanicima i prijateljima, bez obzira
jesu li to Vaši vršnjaci ili mlađe osobe?


Sigurno bih i drugima preporučio vježbanje u UGYM centru. Centar je prostran,
opremljen najsuvremenijim spravama i pomagalima, dvoranom za vježbanje u parteru,
suvremenim svlačionicama s tuševima, saunom koju svakako moram isprobati,odličnih
higijenskih uvjeta, a tu je i ugodan prostor za druženje i osvježenje nakon treninga. Ono
što je meni najvažnije, a vjerujem i drugima, je potpuna sloboda – sam biraš kada, koliko
i u koje vrijeme ćeš vježbati. A tu su i mlade kolegice i kolege kineziolozi uvijek spremni
da nas profesionalno i sigurno vode kroz trening prilagođen našim potrebama.


I za kraj, imate li poruku za čitatelje i naše sugrađane?

Preporuka je da svatko, bez obzira na dob ili spol, redovito provodi neki oblik tjelesne
aktivnosti prilagođen svojim mogućnostima i potrebama. S jedne strane to je potrebno
radi preventive, očuvanja i unaprjeđenja tjelesnog i mentalnog zdravlja, aktiviranja
zapostavljenih tjelesnih mišićnih skupina za svakodnevnu ili ciljanu aktivnost, ali i radi
podizanja kvalitete življenja i boljeg korištenja slobodnog vremena. Tjelesna aktivnost
jednako je korisna za mlade i stare jer ćemo se tako svi lakše nositi sa suvremenim,
često vrlo stresnim načinom života. Za nas nešto starije dobro je znati da sportsko-
rekreativna aktivnost djelotvorno utječe na srčano-krvožilni sustav, redukciju masnog
tkiva, tlak, razinu kolesterola, gustoću kostiju, opskrbu moždanih stanica kisikom, dobar
san, osjećaj zadovoljstva itd. Međutim, iz svog dugogodišnjeg iskustva preporučam
postupno doziranje treninga, prilagođeno vježbanje uzimajući u obzir ograničenja i
tjelesnu sposobnost korisnika. I svakako poslušati savjete kolega, mladih profesora
kineziologije koji rade u UGYM centru koji će ih pravilno usmjeriti bilo kod
individualnog ili grupnog vježbanja. I za kraj, budite ustrajni, za uspjeh je potrebna
upornost, ali se to u konačnici isplati. Vaše tijelo i vaš um zasigurno će vam biti
zahvalni.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

X